2020-ban a mosonmagyaróvári vasútállomáson (a pénztárban és automatában) közel 200 ezer belföldi és 8 600 nemzetközi jegyet vásároltak – tudtuk meg a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. kommunikációs igazgatóságától. Rákérdeztünk arra is a vasúttársaságnál, hogy tavaly mekkora volt a megállóhelyen az utasforgalom.
„2020-ban a mosonmagyaróvári állomáson összesen 793 ezer belföldi és 10 ezer nemzetközi utas fordult meg. Az adatok mindazokat az utazásokat tartalmazzák, ahol a 2020-ban vásárolt vasúti jegyen vagy bérleten feltüntetett viszonylat egyik végpontja Mosonmagyaróvár” – tájékoztatott a kommunikációs igazgatóság.
Hozzátették: ezek a számok nem tartalmazzák azokat, akik Start Klub kártyával, vagy díjmentesen utaznak. Utóbbi csoportba tartoznak például a 65 év felettiek, a 6 év alattiak, határon túli magyarok, múzeumlátogatásra díjmentesen utazó diákcsoport.
Ahogy az várható volt, a belföldi utasok többsége Győrbe, Budapestre, Hegyeshalomba,
Kimle-Károlyházára, Öttevényre, Abdára, Lébény-Mosonszentmiklósra és Levélre váltott
jegyet.
„Mosonmagyaróvár top 10 belföldi kapcsolata tette ki az állomáson megforduló belföldi utasok 95 százalékát. Nemzetközi jegyek legnépszerűbb célpontja egyértelműen Bécs, a nemzetközi utasok több mint fele oda váltott menetjegyet. A Mosonmagyaróváron megforduló 793 ezer belföldi utas 10 százaléka utazott online vásárolt jeggyel. Ez némileg elmarad az országos 12,7 százalékos aránytól” – fogalmazott a MÁV.
Az interneten vásárolt és a mosonmagyaróvári automatában átvett jegyeknél 2020-ban 2100 darab menetjegyet, valamint 128 darab bérletet vettek interneten, majd vették át a mosonmagyaróvári automatában.
A vasúttársaság P+R (parkolj és utazz), és a B+R (biciklizz és utazz) létesítési programjában szerepel a mosonmagyaróvári állomáshoz tartozó parkoló és kerékpártároló tervezése. Ennek megvalósítása 2023-ban várható. Emellett Mosonmagyaróvár érintett egy másik beruházásban is: a Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) támogatásával megvalósuló projektben itt is továbbfejlesztik, korszerűbbre cserélik a vonatbefolyásoló és központi forgalomirányító rendszereket. Ennek köszönhetően a vonatok gyorsabban közlekedhetnek majd a jövőben.
Fotó: MÁV
