2021.09.14.
Még július 14-én jelentette be dr. Nagy István agrárminiszter, a térség országgyűlési képviselője a mosonmagyaróvári városházán, hogy a Kormány gazdaságvédelmi programjának köszönhetően Mosonmagyaróvár a belterületi út, járda és kerékpárút-fejlesztésekre 982,6 millió forint állami támogatásban részesül. Ennek részeként már július 19-én elindult a Malomszer és a Cserháti Sándor utca kereszteződésének közlekedési csomóponttá alakítása, amely a tervek szerint szeptember 30-ra készülhet el.
Mint megtudtuk a várostól, az önkormányzat saját forrásból indította el a közbeszerzési eljárást, amely időközben annyit módosult, hogy a kormány által nyújtott állami finanszírozással valósul meg. A Cserháti-Malomszer csomópont kivitelezésének teljes költsége mintegy 82,5 millió forint.
A beruházás részeként megvalósul jelzőlámpás csomópont kialakítása, az 1401-es útról a Malomszer utca irányába kanyarodósáv létrehozása, a hozzá tartozó útszakaszok felújítása, illetve a kereszteződés megfelelő energiaellátása, a megfelelő világítás kiépítése.
Hasonló közlekedésrendi fejlesztés várható még a Terv utca és Szekeres Richárd utca kereszteződésében, ahol szintúgy jelzőlámpás csomópontot építenének ki. A pontos kivitelezés időpontjáról a város a későbbiekre ígért felvilágosítást.
Dr. Árvay István polgármester a júliusi bejelentésen hangsúlyozta, az állami támogatásból a 2021-22. közötti fejlesztési program megvalósítására törekszik az önkormányzat.
Ezek a tervezett beruházások a a Cserháti-Malomszer csomóponton túl a következők:
- Enge János utca: 192 méter hosszan, egyoldali járda, zárt csapadékvíz elvezető rendszer
- Zsófia királyné utca: 285 méter hosszan, a csapadékvíz nyílt árokban kerül elvezetésre
- Bástya utcai parkoló: 63 db térköves parkoló kialakítása aszfaltos beközlekedő utakkal, zöldfelület kialakítással
- Terv utca – Szekeres R. utca csomópont: jelzőlámpás csomópontépítés, 8 db új parkoló hely, valamint a Posta irányából térősáv kialakítása
- Akadémia tér út és parkoló kialakítása: 108 méter hosszan, 15 db új parkoló, valamint nyílt csapadékvíz elvezető árok kialakítása
Az új utak felújításának teljes hossza: 585 folyóméter.
Marás–aszfaltozásos technológiával felújításra tervezett:
- 1401 sz. főút: a Malom-ági Lajta híd és a Wittmann parki Lajta híd közötti 326 méteres útszakasz
- 85304. j. út: Kossuth Lajos utca – Ostermayer utca csomópont és a Hild tér közötti 573 méter hosszan
- Ostermayer utca: 610 méteres teljes szakasza
- Kálnoki utca: Halászi út és a Kiserdő út (Lajta híd) közötti 990 méteren
- Fertősor utca: a Főkapu és a Báger tó közötti 650 méteren
- Terv utca: Dobó Katica utca és a Posta közötti 500 méteren
- Csalogány utca: az utca 240 méteres teljes szakasza
- Kaszás Miklós utca: az utca 3 szakasza, összesen 432 méteren
- Ujhelyi Imre utca: a Feketeerdei út és a Várallyai Gy. utca közötti 1.235 méteres szakasza
- Nyárfa utca: az utca 241 méteres teljes szakasza
- Tímár utca: 200 méteren, térkővel
Az ilyen módon felújított utak teljes hossza: 5997 folyóméter (közel 6 km).
Felújításra tervezett továbbá:
- Hunyadi utcai járda: az utca teljes 264 méteres szakaszán a Református templom felőli oldalon lévő gyalogút térkő burkolattal
- Vackor Óvoda előtti járda: az intézmény bejárata előtti 66 méteren aszfaltos járda térkő burkolattal.
- Szent István király út járda: a Mátyás király utca és az Arany János utca közötti 179 méteres járdaszakasz marás-aszfaltozásos technikával
- Mátyás király utcai kerékpárút: a meglévő kerékpárút 320 méteres szakasza marás-aszfaltozásos technikával
A kerékpárút és járdák felújításának teljes hossza: 829 folyóméter.