Vészhelyzetet hirdetett a magyar kormány. Ilyen szituációban még nem voltunk: fura, kicsit ijesztő és szokatlan ez mindannyiunk számára. A lehető legtöbb, amit tehetünk saját és társaink egészségéért, hogy otthon maradunk. Természetesen, aki megteheti.
A felhíváshoz egyre többen csatlakoznak országszerte. Mindenki a maga módján buzdít az otthonmaradásra. Van, aki online csatornán keresztül énekel, szaval, táncol, mesét olvas, imát mond vagy épp pozitív lelki támaszt nyújt.
Akik eddig is hasonló „műfajjal” jelentkeztek, mai szóval élve influencerkedtek, ma valami új dologgal lépnek követőik elé. Nagy szerepük is van most ebben, hiszen a több ezer, tízezer fős „rajongótábor” felé felelősséggel, példamutatással is tartoznak.
Ezzel kapcsolatban kérdeztük Csöllei Annát, aki egykori mosonmagyaróváriként mesélt saját #maradjotthon kampányáról.
Mosonmagyaróváron születtem és egészen 19 éves koromig ott is éltem. Szeretek Óváron lenni, rengeteg élmény, emlék köt oda. Amikor hazalátogatok, a családommal vagyok, elmegyek a nagyszüleimhez, sétálunk a kutyusokkal, teljesen feltöltődöm.
Az influencer marketing lényege – amelynek Te is részese vagy -, hogy az influencer (magyar fordításban: véleményvezér, befolyásos, befolyásoló személy) hatást gyakorol a piac potenciális vevőire. Ezt alkalmaztad most is, csak egy kicsit másképpen… Első szóra és díjmentesen vállaltad a felkérést a #maradjotthon kampánypólóval kapcsolatban. Miért tartottad ezt ennyire fontosnak?
Igen, szívesen elvállaltam, hiszen a vírus itthoni első megjelenése óta azért kampányolok, hogy akik megtehetik, azok maradjanak otthon.
A WHO világjárványt hirdetett, szerintem még most is vannak olyanok, akik nem fogták fel, hogy ez valójában mit jelent. Nem gondolják, hogy ezzel mennyire megváltozik az életünk. A kialakult helyzet kivétel nélkül mindenkit érint, ezért is nagyon fontos, hogy összefogjunk. Úgy gondolom, hogy a social média főként a fiatalabb korosztály terepe. Ők aktívabbak ezeken a felületeken, így fontos, hogy aki csak teheti, hívja fel a figyelmet a megelőzésre és arra, hogy bizony most otthon kell maradni! Szerintem egy ilyen ‘#Maradj otthon’ feliratú pólóban elkészített kép kellőképp figyelemfelkelő az Instagrammon és a Facebookon is.
A megjelenés első napján kaptál hideget-meleget a kampánypólóval kapcsolatban. Ez jellemző egy-egy termék kapcsán vagy Téged is váratlanul ért? Hogyan kezelted ezt a helyzetet?
Nem megszokott. Úgy gondolom, hogy az évek során egy nagyon bizalmas, támogató, szinte családias légkör alakult ki az oldalamon. Nekem csak az számít, hogy akik ismernek, és követik a mindennapjaimat, tudják, hogy mi volt a célja ennek a promóciónak. A többi nem az én gondom. A negatív embereknek azt üzenem, hogy ez legyen a legnagyobb gondjuk az elkövetkező időben!
Hogyan tovább? Milyen terveid vannak még a #maradjotthon figyelemfelhívó póló kapcsán?
Azóta már többször edzettem a pólóban, nekem is nagy motiváció! Mert ugye senki sem gondolta, hogy mindent feladni és karanténban lenni könnyű lesz?! Majd még biztosan készítek benne InstagramStory-t, mert jó lenne, ha minél több emberhez eljutna a póló üzenete. Örülnék, hogy akik megtehetik, csatlakoznának hozzánk és ők is feltöltenének benne egy figyelemfelkeltő posztot. Nem mellesleg ezzel egy hazai márkát is támogatnának.
Mivel foglalkozol még, amíg tart a „karantén”? Ha van tipped és megosztod, megköszönöm! 😉
A konyhában tevékenykedem. Sütök, főzök, fejlesztem a tudásom. Erre korábban nem igazán jutott idő és most nagyon élvezem. Rendeltem otthoni edzéshez való eszközöket is, így már nincs kifogás. Sokat beszélgetek a barátnőimmel, olvasok, ami szintén háttérbe szorult egy ideje, az egyetemi tankönyvek mellett. Előfizettük egy mozicsatornára is, amin keresztül nagyon jó sorozatokat nézünk.
Ezen kívül vettünk társasjátékokat, amelyekkel ketten is lehet játszani. Ajánlom az UNO-t, az 5 másodperc 3 választ, az EGO-t és a Dobble-t.
A rohanó hétköznapokban sokat siránkozunk azért, hogy nem jut elég idő magunkra, egymásra, az otthonunkra, a sütés-főzésre, edzésre stb. Most itt a lehetőség a többség előtt. A lényeg, hogy próbáljuk meg ebből a helyzetből kihozni a maximumot!