A Győr-Moson-Sopron Megyei Közgyűlés február 21-i ülésén fogadták el a képviselők azt a határozatot, mely az alsó-szigetközi településeket elkerülő, jövőbeli közút megépítéséhez szükséges előkészítő munkák mielőbbi elkezdését szorgalmazza. A tervezet Nagy István agrárminiszter, országgyűlési képviselő és az alsó-szigetközi településvezetők javaslata alapján készült el.
- A 2×1 sávosra tervezett, kb. 12 kilométer hosszú út Dunaszeget, Győrladamért, Győrzámolyt és Győrújfalut elkerülve Vámosszabadi Szitásdomb lakóparknál kapcsolja be őket a 14-es útra. Az elkerülő megépítésével élhetőbbé válhatnak a települések, a járműtömeg megosztható, szétterelhető lenne, és kiszámíthatóbbá válna a győri forgalmi hatás is.
Németh Zoltánt, a Győr-Moson-Sopron Megyei Közgyűlés elnökét kérdeztük: Milyen fejlemények történtek azóta az ügyben? S vajon a koronavírus okozta várható gazdasági visszaesés befolyásolja-e a terveket?
A témával kapcsolatban egyelőre annyi történt, hogy a közgyűlési döntést végrehajtva egy felterjesztést küldtünk az ITM-be, illetve tájékoztattuk a NIF és a Magyar Közút vezetőit.
A megyei rendezési terven a végleges nyomvonalat szerepeltetjük majd, ezt április 17-én fogadnánk el, de lehet, hogy a koronavírus járvány miatt nem lehet megtartani a közgyűlést, így még ez is késhet. A folyamat egyébként a következő:
- először a tanulmányterv készül el,
- majd a környezetvédelmi dokumentáció elkészítése következik,
- aztán ha ez megvan, akkor lehet továbblépni az engedélyezési majd a kiviteli tervre.
Mindez kb. 600 millió forint és ha idén augusztusban kezdenénk, akkor is 2023. év végére lehetne eljutni a kiviteli elkészültéig.
FOTÓ: MAGYARIDOK.HU
Az elnök azt is elmondta: A vírushelyzet sajnos kedvezőtlen a projektre nézve. Most senki nem tud ezzel foglalkozni, hiszen az ITM és a Pénzügyminisztérium is el van foglalva napi és operatív ügyekkel. A várható gazdasági visszaesés miatt a 600 millió forintot is nehéz lesz megszerezni, hiszen nagyon fog kelleni minden forint a gazdaság újraindítására. És akkor még nem is beszéltünk a 10 milliárdos becsült építési költségről.
Szóval nem lesz túl könnyű, de mindent elkövetünk, hogy napirenden tartsuk a fejlesztést és lobbizunk a megvalósításért.
2 hozzászólás