Az M1-es autópályán Lébény térségében a közút munkatársai mintegy 3,3 kilométeren újítják a sztrádát. A külső forgalmi sávban zajló munkák miatt Mosonmagyaróvár és Lébény között többször akár 40 percre is rúgott a menetidő.
271,4 millió forintos beruházás
Megkerestük Pécsi Norbert Sándort, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetőjétt, akitől az alábbi tájékoztatást kaptuk a beruházással kapcsolatban:
„Az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán a 140-es és 144-es kilométerszelvények között 3,3 kilométeren a külső forgalmi sáv felújítása zajlik. A kivitelező a burkolat marása után két réteg új aszfaltot épít be a szakaszon. Az autópálya forgalma évről-évre növekszik, a jelentős mértékű teherforgalom igénybevétele miatt van szükség a burkolat cseréjére. A felújítás állami forrásból, illetve társaságunk karbantartásra fordítható forrásának felhasználásával valósul meg, a felújítás teljes költsége bruttó 271,4 millió forint” – emelte ki a kommunikációs vezető.
Hozzátette: a munkálatok várhatóan november elejéig tartanak. „Emellett természetesen a napi üzemeltetési és fenntartási feladatokat is folyamatosan, ütemezetten végezzük valamennyi kezelésünkben lévő útszakaszon, így az M1-es autópályán is” – fogalmazott Pécsi Norbert Sándor.
Kétszer három sáv
Az elkövetkezendő években indul hazánk legterheltebb sztrádája, az M1-es autópálya Budapest-Győr közötti szakaszának kétszer három sávosra történő bővítése. A győri szakaszon csúcsidőben naponta akár 100 ezer autó is áthalad, hiszen az országon átmenő forgalom az osztrák határ és Budapest között lényegében ezen az egyetlen úton bonyolódik.
Budapest-Tatabánya között megújult a sztráda
Mint ismeretes, 2019-2020 ősze között megújult 71 kilométeren a sztráda Budapest és Tatabánya között, minderre azért volt szükség, mert a legrégebben elkészült és legforgalmasabb autópálya-szakaszokon az elmúlt években a fokozott elhasználódás jeleit lehetett tapasztalni.